onsdag, juni 15, 2005

Tangentbord

Jag tittar på mitt tangentbord. Uppifrån, lite från sidan och snett framifrån. Der verkar som om jag skriver a, r, e m och n väldigt ofta. Dessa tangenter är inte mer slitna, inte nötta men bara lite mer använda än de andra tangenterna. Gillar jag bokstäverna eller ord som innehåller dessa bokstäver? Kanske. Eller är det faktiskt så att de flesta svenska ord innehåller dessa bokstäver mer än andra. Så kanske det är men jag vill inte tro det. Jag vill tro att jag skriver många A:n för att min älsklings namn börjar just på denna bokstav. R för att det är första bokstaven i den hobby som jag finner vara så intressant. E för att det kan vara den vackraste bokstaven. M för att det är den bokstav som bildar mitt namn och N för att på något sätt tror jag att räkan inte alltid kommer att heta räkan utan kommer ett få ett namn som börjar på N. Man kan tro mycket och man kan tro fel. Det är bara tiden som kan utvisa om man hade rätt eller fel.

3 kommentarer:

Eva-L sa...

Fan, vad du skriver. Jag har jobbat på kontor hela dagen och törs knappt gå in på blogspot (allt loggas ju).
Jag fick intrycket att det inte alls var nån räka under förmodligen historiens, i särklass, mest perfekta blivande bebis. Men de kanske börjar som räkor?

Vidfarne sa...

Alla börjar som räkor. Vi får se om det blir en räka eller en söt snäll och tyst baby.
Har du fått logginskälvan? Jag tror att du får ta den smällen att dina inloggningar räknas, eller kanske finns det en counter som inte reggar din IP-adress. Kolla med J, han är väl haj på sånt...

Kram V

Anonym sa...

Namn som börjar på N!!?!?? Inte ett enda förslag börjar på N!!!