tisdag, juni 14, 2005

En espresso till...

Jag tar en espresso till innan jag går till jobbet. Stoppar in en snus också bara för att jag behöver nog nikotinet. Jag är verkligen ingen snusare, men vad ska man göra när cigg inte är ett alternativ. Hade rökt allt för länge och det var verkligen dags att sluta röka, kände att jag mådde illa av varje cigarett jag rökte och jag förstod att det var slut med rökandet efter alla dessa år. Men jag ska inte klaga, jag slutade, men började snusa istället. Men hellre snus än cigg även om det är som at välja mellan pest och en mild form av kolera. Jag kan sakna ciggen ibland men det är inte röken eller nikotinet (det får jag i mig genom snuset) det är mer en känsla av att det är/var jag. Cigaretten var liksom Vidfarne, ett sätt att säga att här är jag, jag är cigg. Och såklart allt som cigaretterna för med sig, taskig hy, stinkande kläder, rökhosta, gula fingrar och the big C. Det var nog skräcken för cancern som fick mig att sluta. Men jag måste säga att jag känner mig piggare nu, sover inte lika mycket, känner mig hyfsat utvilad. Sen är jag glad över att slippa hetsjakten som nu finns på alla rökare, den är inte nådig och den börjar mer och mer påminna om 1600 och 1700-talets jakt på häxor. Nä, jag är glad att jag slipper den jakten. Tar ännu en zip på min espresso och stoppar in en liten vit påse General portion under läppen...

Inga kommentarer: