onsdag, juni 15, 2005

Illrött blir marinblått

KSMB sjöng en gång. De var unga och arga, idealen är inte så olika från dagens ungdomars ideal. Nu finns saker som djurens rätt och man vill ta tillbaka gatorna, då var det kanske lite mer ofokuserat punkigt. Men det är inte vad jag vill komma till. När man blir äldre händer det något. Man kommer in i något som skulle kunna kallas för råtthjulet. Råtthjulet är jobb, familj och banklån. De är få som har tid att fortfarande vara illröda när man måste betala av CSN, skicka hunden till veterinären och hämta barnen på dagis. Man blir mer och mer blå. Först lite ljusblå, sedan ordinärt blå och innan man vet ordet av så är man marinblå. Jag tror att man ska försöka att inte bli just marinblå. Eller va fan ska jag sitta här och säga hur man ska bli, jag tror att ingen behöver ha en Beckers färgkarta över sitt liv. Färgblandningen kan man nog klara av själv eller så blir det bara som det blir. Men jag ska nog försöka att aldrig bli marinblå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du har ju faktiskt ingen hund.